fredag 9 oktober 2015

Bro 2015-09-05

Östsvenska Beagleklubben hade nationell utställning i Bro den 05/9-15. Priset blev Very Good och domare var Mats Jonsson. Han stryks nu från domarlistan och vi ställer inte för honom något mera. #jagärintebitter
Här kommer kritiken: Mycket goda propotioner, korrekt skuret huvud med bra uttryck. Tillräckligt utfylld i nospartiet. Mycket bra hals och rygg. Välburen svans. Bröstkorg med tillräcklig volym. Bra vinkling, tillräcklig benstomme. Utmärkt pälskvalite. Rör sig mycket väl fram, något kort bak.

fredag 21 augusti 2015

Hassela

2015-08-02 var vi i Hassela på utställning som arr. av Nedre Norrlands Beagleklubb. Domare för dagen var Gunnar Norlin och resultatet blev Excellent ökl, ÖKK 1, CK.
Tyvärr oplacerad i tikklassen. Konkurensen var helt enkelt för stor. Vi blev inte avtackad först i alla fall.
Kritik: Kraftfull tik. Bra huvud & uttryck. Utmärkt hals & bröst, något lång rygg. Mycket bra benstomme, välvinklad, jämna fina rörelser, bra hårlag. Välvisad.

 

Brunflo

2015-05-24 Var vi till Brunflo på utställning som arr. av jämtland/härjedalens Beagleklubb. Domare Sarah Häggqvist
Där blev resultatet: Excellent Ukl, UKK 1, CK.
Tyvärr oplacerad i tikklassen. Hon var trött och varm och 'tappade sin rygg'.

Kritiken:

Feminint huvud rätt prop. Välplac öron. Härligt uttryck. Bra rygg, kors, hals. Mkt bra bröstdjup & förbröst. Välvinklad. Passande bra benstomme, bra ben & tassar. Vägvinnande bra steg.
 
 

onsdag 13 maj 2015

Bäst I Ras

Den 10/5 blev Heija BIR på Beagleklubbens utställning i Sollefteå! Superoligt! Domare var Olle B Häggkvist.

Kritiken: Bra huvud, bra hals, rygg o svans, kunde vara ngt fylligare i sitt bröst. Bra ben, välvinklad, rör sig bra, bra päls o färg.



 

torsdag 2 oktober 2014

Flurkmark

2014-08-16 var vi till Flurkmark på utställning arr. av Västerbottens läns Beagleklubb. Resultatet blev: Excellent Junkl, Junkk 1, CK, Btkl 2. Domare Morgan Wacht.
Kritiken blev:



Mentalitet och bett utan anmärkning. Utmärkt helhet. Utmärkt huvud och hals. Bra rygglinje och kors. Välutvecklad bröstkorg. Välvinklad på mycket bra ben. Rör sig med utmärkt steglängd. Bra hårlag.



onsdag 1 oktober 2014

Välkomna!

Svenskt Viltspårprovschampionat!




Det var inte riktigt min mening att jag skulle skaffa en egen blogg för Heija men efter hennes första sommars framgångar så känner jag att det vore trevligt.
Så skönt att ha en beagle som är exteriört korrekt och som verkar kunna ha fin framgång i skogen också.
Besök gärna hunddata för alla hennes officiella meriter. Dock saknas det 2 meriter men de kommer nog tids nog.
Klicka 'Sök hundar' och sedan skriver du in hennes registreringsnummer: SE47529/2013

 



 Jag återkommer med fortlöpande information och under tiden kan ni väl besöka de två av Sveriges mest uppdaterade hemsidor. Svenska Beagleklubben och Nedre Norrlands Beagleklubb