måndag 17 oktober 2016

Internationell Hundutställning 2016-10-15

I helgen var det hundutställning i Nordichallen Sundsvall.
En domare från Canada dömde beagle och av 6 stycken anmälda beaglar så var Heija den enda som inte fick med sig Excellent. Tyvärr blev det very good för henne och än en gång har jag fått bekräftat att utländska domare ser till en annan typ av beagle än det Heija är.


Nu får vi se hur det blir med utställningar framöver. Måste fundera lite. Kanske åker vi till Gotland i november för att prova på Gotlands beagleklubbs utställning och kombinerar med ett jaktprov, eller så håller jag mig till dubbelutställningen i December i Stockholm. På fredagen är det en finsk domare och det KAN gå vägen.


Nu har jag nyss anmält till Klubbmatchen i Nordingrå nästa helg. Hur detta går återkommer jag med så fort jag bara kan.


Igår var vi ut med Jocke och Molle för att söka av och se om det fanns någon hare på skogen där. Det fanns det tyvärr inte men lite motion blev det!