fredag 26 februari 2016

Mycket har hänt

Efter senaste inlägget så har vi hunnit med 2 officiella utställningar och hör och häpna, ETT jaktprov!
Jag kan fortfarande inte tro det är sant men visst, Heija har nu en officiell jaktmerit!


2015-10-10 Var vi på utställning i Nordichallen och fick Excellent av Moa Persson samt blev placerad som 1:a i Ökk.


2015-12-13 Var vi på Stockholmsmässan och ställde för en tysk Peter Siegfried som gav Heija Very Good. Så nu är det varannan EXC och VG i hennes resultatrad.


2015-12-31 (nyårsafton) Heija startade sitt första jaktprov för domare Håkan Arlestig och på sitt 3e drev någonsin fick bästa Heija ihop ett 3e pris. Nu väntar vi på oktober 2016! Hennes resultat finns på www.skk.se


Nu laddar vi för årets första officiella utställning som arr. av Nedre Norrlands Beagleklubb och äger rum i Gideå 2016-02-27. Det är 6 stycken beaglar anmälda och enligt info är Heija enda tik i jaktklass. Så spännande att få göra första starten i jaktklass. Jag är obeskrivligt Stolt!
Hoppas nu på hennes första CERT!  Mer info kommer efter helgen.








Har också börjat planera parning och väntar nu bara på att Heija ska komma i löp. Har väntat sedan november så jag misstänker hon hoppade det och kör på 1 år mellan gångerna. Så, i Maj kan det bli lite trevligheter för oss. Hane redan utsedd och mer information kommer när parning är genomförd.