fredag 9 oktober 2015

Bro 2015-09-05

Östsvenska Beagleklubben hade nationell utställning i Bro den 05/9-15. Priset blev Very Good och domare var Mats Jonsson. Han stryks nu från domarlistan och vi ställer inte för honom något mera. #jagärintebitter
Här kommer kritiken: Mycket goda propotioner, korrekt skuret huvud med bra uttryck. Tillräckligt utfylld i nospartiet. Mycket bra hals och rygg. Välburen svans. Bröstkorg med tillräcklig volym. Bra vinkling, tillräcklig benstomme. Utmärkt pälskvalite. Rör sig mycket väl fram, något kort bak.