fredag 3 mars 2017

Sista rycket

Nu några dagar in i mars så kan jag summera jaktsäsongen 16/17 som halvrisig. Det har inte varit den fina vintern i skogen som jag hade hoppats.


I lördags fick vi i alla fall chansen att komma ut i harskogen igen efter ett uppehåll från okt!
Heijas takter var det inte några fel på. Självklart är hon orutiner att jaga i snö men hon fick ihop ett hardrev på 25 minuter och jag är imponerad, som vanligt!






I måndags startade Heija ett jaktprov i Nordingrå med Dick Wedin som domare. Där var det en fin morgon med -4 och uppehåll. Vid 10-tiden började det snöa och det blåste och snöade ända fram till provdagens slut. Hunden drev ändå, två olika harar varav ena drevet blev ett tredje pris. Skitglad!






Imorgon (lördag) är det dags för Västernorrlandsmästaren 2016. För andra året i rad har Heija kvalat in. I fjol eftersom hon blev BIM i Visby i augusti. Härliga hund!
Hoppas på mycket glamour och god mat och förhoppningsvis en stor rosett!