fredag 21 augusti 2015

Hassela

2015-08-02 var vi i Hassela på utställning som arr. av Nedre Norrlands Beagleklubb. Domare för dagen var Gunnar Norlin och resultatet blev Excellent ökl, ÖKK 1, CK.
Tyvärr oplacerad i tikklassen. Konkurensen var helt enkelt för stor. Vi blev inte avtackad först i alla fall.
Kritik: Kraftfull tik. Bra huvud & uttryck. Utmärkt hals & bröst, något lång rygg. Mycket bra benstomme, välvinklad, jämna fina rörelser, bra hårlag. Välvisad.

 

Brunflo

2015-05-24 Var vi till Brunflo på utställning som arr. av jämtland/härjedalens Beagleklubb. Domare Sarah Häggqvist
Där blev resultatet: Excellent Ukl, UKK 1, CK.
Tyvärr oplacerad i tikklassen. Hon var trött och varm och 'tappade sin rygg'.

Kritiken:

Feminint huvud rätt prop. Välplac öron. Härligt uttryck. Bra rygg, kors, hals. Mkt bra bröstdjup & förbröst. Välvinklad. Passande bra benstomme, bra ben & tassar. Vägvinnande bra steg.