Oj, vart ska jag börja.
Kan börja med att be om ursäkt att en uppdatering har dröjt. Man kanske kan tro att ingenting nytt hänt men där har man fel!
Efter råkampen på Alnö nov -17 så blev vädret i Västernorrland så trist och extremt snörikt så jag trodde det var färdig-jagat för säsongen. Som tur var kom jag på att det finns fler ställen att jaga på än i Norrland.
Bokade jaktprov 2 dagar i rad på Gotland i januari och OJ så bra det gick.
Första dagen presterade Heija 1+2 rå. Jag kallade in henne och kopplade för dagen då vi skulle starta dagen efter också.
Andra dagen blev det äntligen första 1:an på hare och jag fick med mig en Jaktchampion hem <3
Med dessa resultat så blev Heija Sveriges tredje bästa Allroundhund säsongen 2017/2018!
Ännu en gigantiskt stor nyhet är att vi nu varit ner till Nässjö för parning mellan Heija och Norhams Dixon!
Idag har det gått cirka 11 dagar sedan ägglossning så ännu vet man inte om det tagit sig men ultraljud kommer göras när hon gått ca 28-30 dagar om jag inte kan se några tecken själv.
Finns intresse för valp så mejla mig: ninanordqvist@gmail.com
Kan börja med att be om ursäkt att en uppdatering har dröjt. Man kanske kan tro att ingenting nytt hänt men där har man fel!
Efter råkampen på Alnö nov -17 så blev vädret i Västernorrland så trist och extremt snörikt så jag trodde det var färdig-jagat för säsongen. Som tur var kom jag på att det finns fler ställen att jaga på än i Norrland.
Bokade jaktprov 2 dagar i rad på Gotland i januari och OJ så bra det gick.
Första dagen presterade Heija 1+2 rå. Jag kallade in henne och kopplade för dagen då vi skulle starta dagen efter också.
Andra dagen blev det äntligen första 1:an på hare och jag fick med mig en Jaktchampion hem <3
Med dessa resultat så blev Heija Sveriges tredje bästa Allroundhund säsongen 2017/2018!
Ännu en gigantiskt stor nyhet är att vi nu varit ner till Nässjö för parning mellan Heija och Norhams Dixon!
Idag har det gått cirka 11 dagar sedan ägglossning så ännu vet man inte om det tagit sig men ultraljud kommer göras när hon gått ca 28-30 dagar om jag inte kan se några tecken själv.
Finns intresse för valp så mejla mig: ninanordqvist@gmail.com
