onsdag 14 september 2016

Min lilla har-tjej

Nu ska jag ta mig tid att skriva några rader, nu när Heija kommit igång med harjakten.
Vi har fått möjliget att hos Dick i Nordingrå fått inkvartera oss ett par gånger för att testa hunden på hans skog.
Det har gått bra får jag lov att säga, då det senaste gången blev ett kortare drev som direkt gick på vägen där det blev tapp, tyvärr men erfarenheten behövs. Den gången hade vi hjälp av Björns beagle Nisse.
Första gången blev det ingenting, då var det mest att för henne få röra på sig efter senaste jakten som var på nyårsafton!


Igår fick vi komma till Torpshammars skog och släppa på Mats jakträtt.
Det blev ju succé! Där fick jag ihop det till ett 40 minuters drev samt ett ytterligare som var svårbedömt då det drog iväg över kilometern och vi gick inte efter.


På lördag blir det ytterligare ett släpp och hur det går får jag återkomma om.


Parning fortfarande aktuellt och om intresse finns så mejla mig: ninanordqvist@gmail.com