Här finns att läsa om Heijas framgångar. En beagle i skogen och i utställningsringen.
måndag 13 juni 2016
måndag 23 maj 2016
Brunflo
2016-05-22 Ställde vi ut i Brunflo på Jämtland/Härjedalens beagleklubbs rasspecial.
Heija fick Excellent och CK i jaktklass. Domare Göran Johansson
Kritiken: Vackert välskuret tikhuvud med fina proportioner. Mörka vackra ögon, fina öron. Utmärkt hals och rygg. Brett fint kors. Utmärkt bröstkorg. Välvinklad runt om. Kraftig benstomme på bra tassar. Lediga fina rörelser. Bra päls och färg. Väluppvisad.
Heija fick Excellent och CK i jaktklass. Domare Göran Johansson
Kritiken: Vackert välskuret tikhuvud med fina proportioner. Mörka vackra ögon, fina öron. Utmärkt hals och rygg. Brett fint kors. Utmärkt bröstkorg. Välvinklad runt om. Kraftig benstomme på bra tassar. Lediga fina rörelser. Bra päls och färg. Väluppvisad.
onsdag 18 maj 2016
Idkerberget
2016-05-15
Tredje utställningen i jaktklass gick av stapeln i Borlänge för domare Kjell Lindström.
Äntligen (!) fick vi tilldelat excellent och det kändes så skönt! Tyvärr inget CK men nu är vi på rätt väg iaf. Kritiken blev:
Medelstor tik av mycke god typ. Väl könspräglat huvud med bra proportioner och detaljer. Korrekt bett. Fin hals och rygg. Lite brant kors. Välkroppad. Välvinklad både fram och bak. Rör sig med god steglängd. Bra päls och färg.
Tredje utställningen i jaktklass gick av stapeln i Borlänge för domare Kjell Lindström.
Äntligen (!) fick vi tilldelat excellent och det kändes så skönt! Tyvärr inget CK men nu är vi på rätt väg iaf. Kritiken blev:
Medelstor tik av mycke god typ. Väl könspräglat huvud med bra proportioner och detaljer. Korrekt bett. Fin hals och rygg. Lite brant kors. Välkroppad. Välvinklad både fram och bak. Rör sig med god steglängd. Bra päls och färg.
fredag 13 maj 2016
Good
2016-04-09 ställde vi ut i Nordichallen/Sundsvall för finska domaren Harto Stockmari och fick Good. Detta är nu det andra good vi får och jag ser med spänning fram emot vad resterande del av 2016 kommer att ge.
Kritiken: Kraftig feminin helhet. Lite lång i prop, bra prop på huvud, korrekt bett, bra hals, tillräckligt vinklad fram, välkroppad men kort i bröstkorg och bröstbenet. Aningen brant i korset, tillräckligt vinklad bak, önskas stadigare överlinje och effektivare rörelser.
På söndag ställer vi ut i Borlänge då Gävle/Dala arr. utställning. Enligt info ska det vara 4 stycken tikar i jaktklass. Allt över good får man vara nöjd med nu ;)
Vi åker redan idag ner för att checka in på Dalacampingen där vi hyrt 'Älvstugan'. Lite fiske å lite slapp ska det blir. Alltid trevligt att bo i stuga.
Kritiken: Kraftig feminin helhet. Lite lång i prop, bra prop på huvud, korrekt bett, bra hals, tillräckligt vinklad fram, välkroppad men kort i bröstkorg och bröstbenet. Aningen brant i korset, tillräckligt vinklad bak, önskas stadigare överlinje och effektivare rörelser.
På söndag ställer vi ut i Borlänge då Gävle/Dala arr. utställning. Enligt info ska det vara 4 stycken tikar i jaktklass. Allt över good får man vara nöjd med nu ;)
Vi åker redan idag ner för att checka in på Dalacampingen där vi hyrt 'Älvstugan'. Lite fiske å lite slapp ska det blir. Alltid trevligt att bo i stuga.
måndag 21 mars 2016
Årsmöte
Igår var jag på Nedre Norrlands Beagleklubbs årsmöte på Alnö!
Där fick jag tre diplom och en brons-bricka för Heijas prestationer under 2015. Det var superkul och nu är man om möjligt ännu mer inspirerad att jobba på under 2016.
Nu sitter jag även med i Nedre Norrlands Styrelse som suppleant och hoppas jag kommer kunna bidra med min hjälp både här och där.
Nu laddar vi inför April och utställning i Nordichallen. Hoppas på ett lite bättre resultat än 'good'.
Där fick jag tre diplom och en brons-bricka för Heijas prestationer under 2015. Det var superkul och nu är man om möjligt ännu mer inspirerad att jobba på under 2016.
Nu sitter jag även med i Nedre Norrlands Styrelse som suppleant och hoppas jag kommer kunna bidra med min hjälp både här och där.
Nu laddar vi inför April och utställning i Nordichallen. Hoppas på ett lite bättre resultat än 'good'.
tisdag 1 mars 2016
Gideå 2016-02-27
Oj! Ett stort OJ kan man sammanfatta helgens utställning med.
Heijas första start i jaktklass och bedömningen Good för domare Sarah Häggqvist.
Förra gången vi ställde för Sarah så fick hon Excellent med Certifikatkvalitét (CK) så visst är det lite snopet hur en och samma domare kan döma så olika.
Nu laddar vi om för på lördag är det dags för min och Heijas allra första start i Mästarklass på Västernorrlandsmästaren. Då blir det supé och Glitter & Glamour som gäller.
Heijas första start i jaktklass och bedömningen Good för domare Sarah Häggqvist.
Förra gången vi ställde för Sarah så fick hon Excellent med Certifikatkvalitét (CK) så visst är det lite snopet hur en och samma domare kan döma så olika.
Nu laddar vi om för på lördag är det dags för min och Heijas allra första start i Mästarklass på Västernorrlandsmästaren. Då blir det supé och Glitter & Glamour som gäller.
fredag 26 februari 2016
Mycket har hänt
Efter senaste inlägget så har vi hunnit med 2 officiella utställningar och hör och häpna, ETT jaktprov!
Jag kan fortfarande inte tro det är sant men visst, Heija har nu en officiell jaktmerit!
2015-10-10 Var vi på utställning i Nordichallen och fick Excellent av Moa Persson samt blev placerad som 1:a i Ökk.
2015-12-13 Var vi på Stockholmsmässan och ställde för en tysk Peter Siegfried som gav Heija Very Good. Så nu är det varannan EXC och VG i hennes resultatrad.
2015-12-31 (nyårsafton) Heija startade sitt första jaktprov för domare Håkan Arlestig och på sitt 3e drev någonsin fick bästa Heija ihop ett 3e pris. Nu väntar vi på oktober 2016! Hennes resultat finns på www.skk.se
Nu laddar vi för årets första officiella utställning som arr. av Nedre Norrlands Beagleklubb och äger rum i Gideå 2016-02-27. Det är 6 stycken beaglar anmälda och enligt info är Heija enda tik i jaktklass. Så spännande att få göra första starten i jaktklass. Jag är obeskrivligt Stolt!
Hoppas nu på hennes första CERT! Mer info kommer efter helgen.
Har också börjat planera parning och väntar nu bara på att Heija ska komma i löp. Har väntat sedan november så jag misstänker hon hoppade det och kör på 1 år mellan gångerna. Så, i Maj kan det bli lite trevligheter för oss. Hane redan utsedd och mer information kommer när parning är genomförd.
Jag kan fortfarande inte tro det är sant men visst, Heija har nu en officiell jaktmerit!
2015-10-10 Var vi på utställning i Nordichallen och fick Excellent av Moa Persson samt blev placerad som 1:a i Ökk.
2015-12-13 Var vi på Stockholmsmässan och ställde för en tysk Peter Siegfried som gav Heija Very Good. Så nu är det varannan EXC och VG i hennes resultatrad.
2015-12-31 (nyårsafton) Heija startade sitt första jaktprov för domare Håkan Arlestig och på sitt 3e drev någonsin fick bästa Heija ihop ett 3e pris. Nu väntar vi på oktober 2016! Hennes resultat finns på www.skk.se
Nu laddar vi för årets första officiella utställning som arr. av Nedre Norrlands Beagleklubb och äger rum i Gideå 2016-02-27. Det är 6 stycken beaglar anmälda och enligt info är Heija enda tik i jaktklass. Så spännande att få göra första starten i jaktklass. Jag är obeskrivligt Stolt!
Hoppas nu på hennes första CERT! Mer info kommer efter helgen.
Har också börjat planera parning och väntar nu bara på att Heija ska komma i löp. Har väntat sedan november så jag misstänker hon hoppade det och kör på 1 år mellan gångerna. Så, i Maj kan det bli lite trevligheter för oss. Hane redan utsedd och mer information kommer när parning är genomförd.
fredag 9 oktober 2015
Bro 2015-09-05
Östsvenska Beagleklubben hade nationell utställning i Bro den 05/9-15. Priset blev Very Good och domare var Mats Jonsson. Han stryks nu från domarlistan och vi ställer inte för honom något mera. #jagärintebitter
Här kommer kritiken: Mycket goda propotioner, korrekt skuret huvud med bra uttryck. Tillräckligt utfylld i nospartiet. Mycket bra hals och rygg. Välburen svans. Bröstkorg med tillräcklig volym. Bra vinkling, tillräcklig benstomme. Utmärkt pälskvalite. Rör sig mycket väl fram, något kort bak.
Här kommer kritiken: Mycket goda propotioner, korrekt skuret huvud med bra uttryck. Tillräckligt utfylld i nospartiet. Mycket bra hals och rygg. Välburen svans. Bröstkorg med tillräcklig volym. Bra vinkling, tillräcklig benstomme. Utmärkt pälskvalite. Rör sig mycket väl fram, något kort bak.
fredag 21 augusti 2015
Hassela
2015-08-02 var vi i Hassela på utställning som arr. av Nedre Norrlands Beagleklubb. Domare för dagen var Gunnar Norlin och resultatet blev Excellent ökl, ÖKK 1, CK.
Tyvärr oplacerad i tikklassen. Konkurensen var helt enkelt för stor. Vi blev inte avtackad först i alla fall.
Kritik: Kraftfull tik. Bra huvud & uttryck. Utmärkt hals & bröst, något lång rygg. Mycket bra benstomme, välvinklad, jämna fina rörelser, bra hårlag. Välvisad.
Tyvärr oplacerad i tikklassen. Konkurensen var helt enkelt för stor. Vi blev inte avtackad först i alla fall.
Kritik: Kraftfull tik. Bra huvud & uttryck. Utmärkt hals & bröst, något lång rygg. Mycket bra benstomme, välvinklad, jämna fina rörelser, bra hårlag. Välvisad.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




