Igår kom vi hem ifrån vår resa till Gotland. Vi åkte färjan på torsdagen kl 22 och åkte sedan hem igår vid 0630.
Vi fick bo hos Stig i hans gäststuga och det var verkligen toppen! Tjugo minuter till Visby där utställningen höll till.
Lördagens resultat och kritik: Excellent, jaktklasskk 1, CK, CERT!, Btkl 1, BIM.
Tack vare att Heija blev BIM så har hon nu kvalat in att få ställas ut på Västernorrlandsmästaren som går av stapeln i mars 17. Det ser jag fram emot då det var en rolig tillställning. God mat och vacker prisrosett.
Söndagens resultat och kritik: Very Good, konkurrensklass 1.
Jag är supernöjd över helgen på Gotland och detta innebär att vi bara har ett enda Cert kvar att hämta!
Vi fick bo hos Stig i hans gäststuga och det var verkligen toppen! Tjugo minuter till Visby där utställningen höll till.
Lördagens resultat och kritik: Excellent, jaktklasskk 1, CK, CERT!, Btkl 1, BIM.
Domare Eva Jönsson. Nationell utställning.
Feminint huvud med bra proportioner, lite högt ansatta öron. Korrekt bett, kunde ha lite mer utfyllt nosparti. Tillräckligt bröst. Ordinärt vinklad. Välansatt och välburen svans. Rör sig med ett bra steg.Tack vare att Heija blev BIM så har hon nu kvalat in att få ställas ut på Västernorrlandsmästaren som går av stapeln i mars 17. Det ser jag fram emot då det var en rolig tillställning. God mat och vacker prisrosett.
Söndagens resultat och kritik: Very Good, konkurrensklass 1.
Domare G Pedersen Finnich (Danmark). Internationell utställning.
Acceptabelt huvud med stövarprägling. God längd på hals, stadig överlinje, bra bröstparti, bra bröstben. Lite uppdragen i buken. Rör sig något tåtrångt. Bra svansansättning.Jag är supernöjd över helgen på Gotland och detta innebär att vi bara har ett enda Cert kvar att hämta!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar